EHBO Cursus

Een ongeluk zit in een klein hoekje… weet u hoe u moet handelen ?

Bij voldoende animo starten wij weer een cursus EHBO voor een diploma Eerste Hulp. Schrijf je dus snel in!

Deze cursus bestaat uit 6 dagdelen van 4,5 uur waarin alle verschillende facetten van de EHBO aan bod komen. De cursus wordt gegeven door een kaderinstructeur en vindt plaats op zaterdagen van 09.00 uur tot 14.00 uur. Het geheel wordt afgerond met een officieel examen van het Oranje Kruis. Na het behalen van het examen krijgt u een landelijk geldend diploma Eerste Hulp van het Oranje Kruis.

Deze cursus bevat de volgende onderdelen: Basiscursus EHBO, Verbandleer, EHBO bij kinderen, Stop de bloeding en de reanimatie, incl. AED. De cursus zal gegeven worden in verpleeghuis “De Lingehof” in Bemmel.

In de jaren na het behalen van het diploma bent u verplicht om herhalingscursussen te volgen om zodoende het diploma geldig te houden. Deze avonden worden in Cultureel centrum De Kinkel in Bemmel gegeven. Indien u deze avonden niet volgt dan zal uw diploma niet verlengd worden.

Cursisten die bij ons de cursus volgen en met goed resultaat het diploma behalen, zijn automatisch lid van onze vereniging. Dit houdt in dat u ook de jaarlijkse contributie (cursusjaar uitgezonderd) betaald. De herhalingslessen, een verzekering van uw eigendommen en aansprakelijkheidsverzekering bij het uitvoeren van een hulpverlening is dan inbegrepen.

Het volgen van de EHBO cursus kost 199 euro (vastgesteld voor 2023).
Dit is inclusief oefenmaterialen, cursusboek, examengeld en koffie of thee tijdens de pauzes.
Er wordt hiervoor een factuur gestuurd. Veelal kunt u deze kosten declareren bij uw zorgverzekeraar.

Wanneer starten we weer?

Zaterdag 11 maart 2023 is de eerste lesdag.

De overige data zijn: 18-03-23 / 25-03-23 / 01-04-23 / 08-04-23 / 15-04-23.

(Op 15 april 2023 zal ook het examen plaats vinden)

U kunt hier een Inschrijfformulier downloaden in PDF.

Deze kunt u opsturen naar: cursus@ehbo-bemmel.nl of per post:
EHBO Vereniging Bemmel – Haalderen
t.a.v. Secretariaat p.a. Junoplein 29
6681 PX Bemmel

Na inschrijving ontvangt u van ons een ontvangstbevestiging.

Voor meer informatie kunt u terecht bij Carla van Atteveld via bestuurslid@ehbo-bemmel.nl

**** De cursus gaat alleen door bij voldoende inschrijvingen. ****